Followers

Monday, June 20, 2011

Nora Elena - Kasih Yang Suci

Emm lama pulak aku tak update blog aku ni, hehehehe......
Bz keroje....kalo ada masa lapang...bz chat le, fb le, tengok blog2 orang le, aa ni last2 baru aku update blog aku...hehehe...

Sebenarnya banyak tak terupdate ni, drama Nora Elena le, filem Nur Kasih le, xpele, pelan2 kayuh.

Untuk hari ni aku nak cakap le pasal drama Nora Elena ni.

Since drama ni start kul 7pm and selalunya aku belum sampai lagi kat rumah masa ni, aku xde le tengok drama ni mula2. Then adik aku cakap best gak drama ni.
So ada satu weekend tu aku tak keluar + takde apa nak buat kat rumah. Aku pun layan le online drama tu dari episod 1 sampai 4, masa tu dah main sampai episod 4 kot, terus rasa macam aah lah best drama ni. Sejak itu mula le hidup ku xsenang sbb nak catch up drama ni. Hehhehee....Macam2 le strategi/plan aku nak balik on time to catch up this drama. Leh aje tengok online tp kureng syok aaa. TP ada gak le waktu aku turpaksa tengok online.

Anyway this drama adapt from novel Kasih Yang Suci (author: Meen Zulaikha), dek penangan drama ni, aku telah order novel ni online and berjaya habiskan sambil2 Nora Elena on air, kira masa aku habiskan tu ada lagi 1-2 episode Nora Elena le.

Ni kalau nak baca novel tu online, tp banyak page takde, of course le kan, kalo tak kang semua orang baca online, nway beli novelnya baca lagi best le dari baca online, penat aa baca online, beli novel, leh baring2 baca.

Kalau tengok start2 Nora Elena dia ada cakap adaptasi longgar dari novel tu, aku rasa maksud longgar tu sebab banyak gak le dia ubah2 actually, tak ikut 100% macam drama. Tak macam drama Kau Laksana Bulan, memang I can say hampir hampir sama ngan novel.

Tp camne pun wpun tak ikut bulat2, drama Nora Elena ni tetap best. Novel dia pun best sebenarnya, kalau tak, xkan le aku leh habiskan cepat2 kan...hehehe...

Okle layan le trailer drama ni:

Soundtrack Nora Elena 1 - Berubah



Soundtrack Nora Elena 2 - Dan Bila Esok

2 comments:

Bunda BAZAAR said...

yummmeeeeh ! ! !

altho, i really think that Seth's acting is not yet so call "mantap". Seth sepatutnyer be more assertive as a Boss. The way he talks, walks, and "show" himself as Boss tak menjadi sangat. Come on la kan... dia buat muka takot-takot when the staff stormed and cursed you in the middle of VERY important meeting.

But he succeeded with the romantic lines, games and tricks... Hmmm.... for that I excuse him lah. Heheheheeee.....

kukumalu said...

setuju setuju....actually wpun dok kagumi seth tu dalam hati admit gak tahap lakonan seth tu masih belum "mantap" lagi macam yang bunda bazaar cakap.