Followers

Friday, November 25, 2011

Badai Semalam



ok ni lak last teater yang aku p tengok....tengok sabtu lepas....

kali ni dapat seat baris no 5 dari pentas....wah memang puas hati le....seketul2 nampak muka pelakon.

ok pendapat aku ek...aku rasa teater ni best aaa.....pelakon2 semua mantap...aku sbnrnya agak skeptical ngan erra fazira, sebab pada aku dia ni xpandai berlakon...tp surprisingly bagus le lakonan dia dalam teater ni...semua pelakon best aaa....so kita macam leh menjiwai le teater ni...

part paling touching bila mak mazni tu mati le, dah le mati dengan salah sangka dekat mazni, menjadi gila lakonan diorang, aku dah bergenang dah, ku toleh kat kawan sebelah...hehehe...dia sudah keluar air mata...ku toleh cakap kat dia "eh, touching le pulak cite ni" (tu sbnrnya ayat utk cover diri sendiri supaya tak ternangis..hehehe...)

imelda pun lakonan superb...rasanya hasben dia pun mesti banyak bimbing dia....

cakap pasal erra fazira ni emm rasanya dia ni ikut pengarah...ada setengah pengarah memang lakonan dia kayu...tp ada setengah pengarah ok lakonan dia...sama le macam fauziah ghous....recently rasa leh terima le lakonan dia, kalo awal2 dulu, ngan suara macam budak retarded aje...(sedap2 aje ku kutuk ek..hehehe..)...dia pun sama le ikut pengarah gak...
ish camne leh melalut sampai fauziah ghous lak ni...

nway actually sebelum teater tu try baca gak le balik novel badai semalam ni....saje nak amik feel, nak recall balik, maklumle last baca masa budak2 dulu.....rasa cam boring lak novel dia sbb rasa macam dah tak uptodate hehehehe......dalam few hours aje leh habiskan dah novel dia, satu sebab nipis, satu sebab banyak skip ayat2 dia...

tp aku beli gak novel khadijah hashim kat teater tu; Pelangi Pagi since dema jual RM5 aje, nipis aje...aku ingat cerita ni pasal anak murid minat kat cikgu...aku ingat kecik2 dulu aku baca rasa macam best aje cerita ni....nanti nak try baca.

ok apa2 pun thumbs up le kat teater badai semalam ni, memang best, rasa dapat seat depan tu pun main peranan gak tu, lepas ni nak make sure amik seat depan le camne pun kalo tengok teater, try to adjust ke hari yg leh dapat seat depan.

cukup le post utk hari ni..hehehe...nanti besok2 tulis lagi...

No comments: